Канспект
адкрытага прагляду занятка
па развіцці беларускага маўлення
на тэму “Кот Мурлыка”
у другой малодшай групе.
Выхавальнік: Малочка Г.М.
Задачы:
Развіваючыя:
- Вучыць слухаць беларускае маўленне педагога.
- Развіваць камунікатыўныя ўменні дзяцей на беларускай мове.
- Фарміраваць уменне адказваць на пытанні, заахвочваць самастойныя выказванні дзяцей.
- Практыкаваць у расказванні верша на памяць з дапамогай схемы.
- Развіваць уменне апісваць цацку з дапамогай выхавальніка.
- Замацоўваць у маўленні дзяцей словы, якія абазначаюць часткі цела жывёл і іх якасці.
- Развіваць цікавасць да дзіцячага гульнёвага фальклору (гульняў, скорагаворак, загадак, калыханак і г.д.).
- Садзейнічаць самастойнаму выкарыстанню дзецьмі лічылак у гульнях.
- Вучыць вымаўляць скорагаворкі з рознай сілай голасу і ў розным тэмпе.
- Садзейнічаць развіццю ўяулення дзяцей, мімікі і пластыкі.
- Ствараць станоўчы псіхалагічны настрой праз дзіцячы гульневы фальклор.
Ход занятка.
- Увядзенне ў гульнёвую сітуацыю.
У групу ўваходзяць дзеці і выхавальнік. Выхавальнік надзявае маску кошкі.
Кошка. Добрай раніцы, дзятва!
Дзеці. Добрай раніцы!
Кошка. Да каго падобна я?
Дзеці. Да кошкі.
Кошка. Мама-кошка
Пагуляе з дзяцьмі трошку.
Сталі нашы дзеці
Кацяняткамі-дзіцяняткамі.
- Беларуская народная гульня “Кацяняткі-дзіцяняткі”.
Кошка. Кацяняткі-дзіцяняткі, дзе вы былі?
Дзеці. У садзе.
Кошка. Што рабілі там?
Дзеці. Гулялі.
Кошка. А дзе спалі?
Дзеці. На траўцы! (Дзеці бягуць на дыван).
Кошка. Лягайце, кацяняткі, а я вам спяю.
Кошка гладзіць кацянятак і спявае “Палез кот па дулі” (музыка М.Хаўлянцева, сл.народныя) і гладзіць “кацянятак”.
Кошка.
Люлі-люлі-люлі!
Палез кот на дулі,
Наеўся напіўся,
Ды спаць заваліўся (2 разы).
- Любяць кацяняткі бабуліны аладкі.
Дзеці. Так, любім!
- Пальчыкавая гімнастыка “Лады, лады, ладкі”
- Лады, лады, ладкі, Плясканне ў далоні.
- Дзе былі?
- У бабкі.
- А што елі?
- Кашку.
- Кашка з алеем,
- Есці не умеем!
“Клювікі”
“Вяртушка”
“Пакачванне галавы”
“Распусцілі капцюрыкі”.
- Гульнёвы самамасаж.
Кошка. Запэцкаліся мае дзеткі, мурзатыя сталі, будзем умывацца.
Лапкай мяккай без вады паціранне рук
Умываюцца каты:
Мыюць вушы і насы, расціранне вушэй, носа
І на спінцы валасы. пацерціся спіна аб спіну
Так, як мамка,
Так, як татка, устрахнуцца нібы ад вады
Мыюцца і кацяняткі.
- Гульня “Адгадай, чый галасок”
Кошка. Паелі кацяняткі, памыліся і гуляць захацелі.
Па лічылцы выбіраюць “катка”. Удзельнікі гульні становяцца ў круг, “каток” – у крузе. Дзеці ходзяць па крузе пад словы:
Пайшоў каток у лясок,
Заблудзіўся каток,
Ты, каток, вочкі закрывай,
Хто пакліча, адгадай.
Па загадзе дарослага хто-небудзь з дзяцей кажа: “Мяў! Мяў!”. Каток павінен здагадацца, хто яго паклікаў. Гульня паўтараецца 2 разы.
- Скорагаворка.
Каток коўзацца хадзіў, сабе лапкі застудзіў.
Дзеці разам з выхавальнікам выгаворваюць скорагаворку спачатку у розным тэмпе, затым – з рознай сілай голасу.
- Фізкультхвілінка.
Я на скрыпачцы іграю,
Цілі-лі, цілі-лі.
Скачуць у хаце кацяняты,
Цілі-лі, цілі-лі.
Заіграў на барабане:
Тра-та-та, тах-тах-тах!
Паўцякалі кацяняты
Па вуглах, па вуглах.
- Пальчыкавая гімнастыка “Кот на печку пайшоў”
Кот на печку пайшоў,
(Пальцамі “крочаць”)
Гаршчок кашы знайшоў.
(Робяць “гаршчок” з далоней)
На печы калачы,
(Далонямі “лепяць калачы”)
Як агонь гарачы.
(Дзьмуць на далоні)
Пернікі пякуцца,
Кату ў лапкі не даюцца.
(Пагражаюць пальцамі)
- Верш “Коцік-варкоцік”.
Выхавальнік:
А зараз падыдзем да дошкі. Гэта схема да якога верша?
Дзеці:
“Коцік-варкоцік”
Выхавальнік:
А хто яго напісаў?
Дзеці:
Ніна Галіноўская.
Выхавальнік:
- Чаму коціка называюць варкоцікам?
- Як спіць коцік?
- Ці патрэбна яму падушка?
Адказы дзяцей.
Расказванне верша дзяцьмі (2 чалавекі) з выкарыстаннем схемы
- Сюрпрызны момант: каб даведацца хто да дзяцей прыдзе ў госці, патрэбна адгадаць загадку.
Ён на мяккіх ходзіць лапках,
На смятану дужа падкі,
Любяць ўсе яго бабулі,
Хоць строіць ім ён “рагазулі”
То цягне сыр ён,то каўбаску,
То зазірне ў патэльню з мяскам. (Кот)
- Гульня “Я скажу, а ты дапоўні”
Выхавальнік прапаноўвае апісаць катка. (Каток белы, пушысты, прыгожы, ласкавы, хуткі, лоўкі)
- Гульня “Назаві часткі цела”.
Выхавальнік паказвае, а дзеці называюць часткі цела ката. (Галава, тулава, лапы, хвост, вочы, вушы, вусы, нос, рот, кіпцюры)
- Эцюд “Злосныя кацяняты”
Дзеці паказваюць пры дапамозе мімікі і жэстаў, як паводзяць сябе кацяняты, якія злуюцца.
- Рухавая гульня “Шэры кот”.
Па лічылцы выбіраецца кот. Дзеці яго дражняць.
Тра-та-та! Тра-та-та!
Мышы выбралі ката,
Што застаўся без хваста!
Кот ловіць мышэй дакраненнем. Злоўленыя мышкі ідуць і становяцца ў абруч.
- Карагод “Коця-каток”.
А ты, коця-каток,
Коця – белы лабок,
Сядзе ўмываецца,
Лапкай выціраецца.
- Частаванне ката малаком.
- Калыханка для ката.
Выхавальнік прапаноўвае спець для ката калыханку і пакласці яго спаць.
Баю-баінку, баю
Не лажыся на краю.
Не лажыся на краёк,
Прыйдзе шэранькі ваўчок.
Прыйдзе шэранькі ваўчок,
Цябе схопіць за бачок.
Дзеці кладуць ката спать.